In a funny twist of the geekier kind the first teaser for the upcoming X-Men: Days of Future Past was released yesterday. But before you start searching YouTube just yet, there is a twist to this; the video is (as of yet anyhow) still only available on Instagram. Close to 6 700 people have so far liked it, and it is spreading like wild fire.
Now why would 20th Century Fox decide to do this? My theory is as follows; more and more users today are accessing the Internet through mobile devices, actually is is pretty close to matching the regular desktop connections. With the young audience this is definitely true, where the smart phone is currently their number one source for Internet access.
Realizing this, 20th Century Fox looked at the different apps out there for making videos viral and found Instagram spearheading this specific task, something that is spot on. While YouTube do have an app, it is not nearly as simple or intuitive as Instagram when it comes to spreading and making videos viral.
The trailer will most likely make it on to YouTube and other video sharing sites soon (eat it Vine), but for now the only way to enjoy this teaser is on Instagram. Like it, share it, love it!
Now why would 20th Century Fox decide to do this? My theory is as follows; more and more users today are accessing the Internet through mobile devices, actually is is pretty close to matching the regular desktop connections. With the young audience this is definitely true, where the smart phone is currently their number one source for Internet access.
Realizing this, 20th Century Fox looked at the different apps out there for making videos viral and found Instagram spearheading this specific task, something that is spot on. While YouTube do have an app, it is not nearly as simple or intuitive as Instagram when it comes to spreading and making videos viral.
The trailer will most likely make it on to YouTube and other video sharing sites soon (eat it Vine), but for now the only way to enjoy this teaser is on Instagram. Like it, share it, love it!
Mmm Vine är nog borta. Däremot intressant att dom posta på instagram istället. Jag vet ju bara hur jag använder insta, men för att det ska fungera optimalt för en sån här grej, så bör foto-feeden varvas med nyheter om vad dom jag följer gör. Det finns ju en sån flik, men den tittar man inte lika naturligt på. Men ser man inte vad andra likear så begränsas ju spridandet.
SvaraRaderadet är sant att man måste få till följande för att man ska lyckas med egentligen vad som heslt på nätet idag. att där bjuda in vänner och se vad vänner gör är en naturlig del av detta, något man idag även kan göra på youtube.
SvaraRaderaanledningen till att folk inte gör det är för att funktionen är brutalt dålig och behöver utvecklass enormt. det hela bygger på att man med google+ kopplar på sig och likear videos som man sedan postar till sin google+ feed. dock använder ingen google+ vilket gör att ingen tittar dock och inget sprids.
det finns inte heller någon riktigt bra uppmaning på youtube att likea eller sprida något. man kopierar ofta länken in i ett mail eller en facebook post och så försvinner spridningen. det går inte att se om en video har spridits en massa gånger, mer att den har setts en massa gånger. det går således inte att säga att mina kompisar har sett Gangman Style, men iom att den visats nästan två miljarder gånger (smått otroligt) får jag förutsätta att folk sett den. på Instagram vet jag ...